FANDOM

Demo imod krigen i Irak og København
Demonstration d. 17. marts 2007
Arrangør  ?
Startsted Blågårds Plads
Slutsted Den amerikanske ambassade
Deltagere 100 (oprindeligt)
600-700(senere)
Aktiviteter Talere
Rap
Talere Johan Kirkmand
Rune Lund
Omtale i pressen

Demoen lagde stille ud fra Blågårds Plads, der var en fredelig og lidt småtræt stemning omend der var en del megafon-larm. Forsamlingen blev så småt sat i bevægelse efter en halv times tid, hvor efter den bevægede sig af Nørrebrogade over Dronning Luises Bro og derefter ad Øster Farimagsgade mod den amerikanske ambassade for at mødes med resten af anti-krigs demoen. Det stod sløjt til med gejsten, når det kom til kampråb hele vejen igennem demoen - dog slog den gamle kending "1-2-3-4 ungdomshuset er og bli'r (etc)" igennem med nogenlunde sikkerhed. Der var fra en speakervogn, som forresten blev offer for et fladt batteri og derfor måtte skubbes undervejs, skiftende opfordringer til kampråb, live freestyle rap og nogle vendinger af danske punk skiver. Hele vejen igennem gik alting meget stille for sig (på alle måder, også støjmæssigt som sagt) og på trods af et par enkelte stop undervejs, både af politiet og demoen selv, skete der ikke noget bemærkelsesværdigt. Det hele endte i at de to demoer mødtes udenfor den amerikanske ambassade, hvor der var taler i nogen tid.

Var du selv med til denne aktion? Så skal du være velkommen til at skrive om hvad der skete! Gå bare i gang.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki