FANDOM

Soreazis
Billede
Soreazis på fortrappen i Ungeren
Genre Stilforvirret punk/rock
Har optrådt i Ungeren 23/11-02, 03/05-03, 12/07-03, 01/11-03, 17/04-04, 04/09-04, 13/11-04, 26/02-05
Medlemmer T.T. Adams (trommer)
Tommy Hellfucker (bas)
Peter 10cent (guitar)
Buzz Barfing (vokal)

Stilforvirret Københavnsk punk/rock fra den nørrebro'ske undergrund. Startede tilbage i 1997 uden en på daværende tidspunkt musikalsk kunden.
Medlemmer: Buzz Barfing (Skrig, Skrål og sang), Peter 10cent (Guitar), Tommy Hellfucker (Bas) og T.T. Adams (Trommer)

Soreazis blev dannet af daværende forsanger Charlie Steen, guitarist Peter 10cent, bassist Tommy Hellfucker og trommeslager T.T. Adams. Konstalationen brugte de første år på at drikke øl, skrive numre og øve i en kælder på Amager. Den megen druk og dårlige indeklima skabte en del uoverensstemmelser, der i sidste ende var tæt på at resultere i Soreazis endelige.

Men drengene fandt sammen igen, flyttede til øvelokale-1 i Ungdomshuset, og i december 1999 indspillede bandet deres debut cd ”Confused All Stars” i Red Warszawas "Mayonaise Studio". Den selv-finanserede EP blev udsendt i maj 2000 på eget label. Den indeholdte fem meget forskellige numre, lige fra surf og depressiv hård rock til uptempo øl-punk.

Senere samme år forlod forsanger Charlie Steen Soreazis til fordel for sit solo projekt kaldet Remote Jesus.

Den tidligere Ten Minutes Of Joy sanger Buzz Barfing blev hevet ind som ny frontmand i begyndelsen af 2001, hvilet blev bandets redning. Samtidig begyndte arbejdet med deres anden udgivelse, og musikken skiftede til et mere punk-inspireret udtryk.

I november 2002 var bandet tilbage i Mayonaise Studio og indspillede cd'en ”AD/BC (After Drinking / Before Crawling)” - indeholdende fem nye numre.

Første nummer, Headlines, blev i første omgang udsendt i maj 2003 på den kontroversielle LP ”Fåk København”. En dobbel-udgivelse der samlede de fleste af Danmarks daværende punkbands, og skabte stor opmærksomhed med sit cover, der viser to danske top-politikere i kærlig udfoldelse. I juli 2003 fulgte så cd’en ”AD/BC (After Drinking / Before Crawling)”.

I 2005 indspillede bandet deres tredje cd med titlen "Songs From A Picnic". Endnu engang var der tale om en 100% do-it-yourself udgivelse, og denne gang indspillet i øvelokalet på eget gear.

Soreazis har primært spillet koncerter centreret omkring Ungdomshuset og den københavnske punkscene. Men det er også blevet til shows i Helsingør, Roskilde, Odense og en uanmeldt koncert i Grøndalsparken på Frederiksberg tilbage i august 2002. Dengang var der dømt generator-rock, øl og 30 graders varme for de fremmødte. Selve koncerten var netop gennemført da politiet dukkede op.

http://soreazis.dk/pictures/kbh0505/kbh0505_13.jpg
Soreazis live i Ungdomshusets sal til "København 2005". Foto: Hans Jørgensen

Diskografi Edit

Confused All Stars [CD - 2001]
Fåk Danmark [LP/Opsamling - 2003]
Live i Ungdomshuset [DVD - 2003]
AD/BC (After Drinking / Before Crawling) [CD 2003]
KBH 0404 combilation [Kasettebånd 2004]
København 2005 combilation [Kasettebånd 2005]
The Anniversary DVD (feat. The Zero Point, Foreign Legion) [DVD - 2005]
Song From A Picnic [CD - 2005]

Eksterne links Edit

Soreazis officielle hjemmeside
Soreazis på myspace

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki